به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرو نیوز: بیش از دو هفته از درگذشت مهسا امینی می‌گذرد اما از ساعات ابتدایی تاکنون همچنان رسانه‌های معاند در حال دروغ‌پراکنی و تبلیغات دروغین خود هستند و تمام هم و غم و تلاش‌شان انحراف افکار و ایجاد رفتار هیجانی در جوانان و متشنج کردن فضای شهرهای کشور از جمله استان کردستان است.

اگرچه در اتفاقات اخیر، عده‌ای فریب‌خورده و مزدور ضدانقلاب هدف دشمنان و رسانه‌های معاند را دنبال کرده و قصد ایجاد ناامنی، بزرگ‌نمایی و جهت سیاسی دادن و تبدیل مطالبات به اغتشاشات را داشتند اما با اشراف اطلاعاتی نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در استان و بصیرت کردستانی‌های مدافع نظام، تمام توطئه‌های آنان نقش بر آب شد و مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند. البته اصحاب رسانه نیز نقش برجسته‌ای در نشر و انتقال حقایق این واقعه داشتند.

نماینده ولی‌فقیه و علمای برجسته اهل‌سنت ارومیه در پیگیری رسانه‌ای، در واکنش به دروغ‌پراکنی ضدانقلاب و مزدوران و جیره‌خواران آنان در خصوص فوت خانم مهسا امینی،ضمن تسلیت به پدر و مادر و خانواده داغدار ایشان، مواضع مداخله‌جویانه خارجی در مورد این حادثه تأسف‌بار را محکوم کردند.

اغتشاشاگران دلسوز مردم نیستند

ماموستا مجتوی از روحانیون اهل سنت ارومیه با اشاره به دستگیری‌های اخیر برخی از افراد معترض و اغتشاشگر در اتفاق مرگ مرحومه مهسا امینی، اظهار داشت: اعتراض حق هر شهروندی است اما با رعایت قانون و اصولش اغتششات و تخریب اموال عمومی در هر کشوری محکوم است و ما نیز این اقدام اغتششگران را محکوم‌ می‌کنیم

وی در ادامه سخنان خود افزود؛ ائمه جمعه و جماعات مردم را به آرامش دعوت کرده و درخواست داشته که جوانان با اغتشاشگران در مسیر ناامنی دشمنان حرکت نکنند.

ماموستا پورنگ امام جمعه غزن نیز با اشاره به اینکه فضای مجازی اتفاق اخیر را چندین برابر گسترش داده است، تصریح کرد: اگر فضای مجازی نبود جریان این نوع از اتفاقات خیلی زودتر مشخص می‌شد و دشمنان با اطلاعات غلط، مردم را به آشوب دعوت نمی‌کردند.

وی گفت: فرد معترض و منتقد محترم است، اما اغتشاشگران به دنبال آتش زدن اموال عمومی و بستن مغازه‌ها هستند که این نوع از اتفاقات محکوم و موجب ضرر و زیان به مردم می‌شود، بسیاری از مغازه‌داران اجاره‌های سرسام‌آوری را در ماه پرداخت می‌کنند که با بستن مغازه‌هایشان فقط مشکلات این افراد بیشتر می‌شود.

امام جمعه گوندیک ملا نیز اقدام آمریکا در تحریک جوانان برای تخریب و ایجاد اغتششات را محکوم کرد و گفت: افراد اغتشاشگر که در فضای مجازی بیانیه می‌دهند که به اموال عمومی آسیب بزنند و مغازه‌ها را تعطیل کنند به‌راستی‌که دلسوز این مردم نیستند.

امام جمعه ی روستای مافر نیز با تأکید بر اینکه مراقب حرکات و دسیسه‌های دشمنان باشیم، یادآور شد: ضدانقلاب به بهانه مرگ مهسا امینی نظام را هدف قرار داده‌ اما غافل از اینکه تمام مردم مدافع انقلاب بوده و تلاش آنان به جایی نخواهد رسید، همان‌گونه در ۴۳سال اخیر با شکست روبه‌رو بوده‌اند.