به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرو نیوز: امروز یکشنبه ۲۳مرداد ماه بعدازظهر جلسه ای با حضور عماری فرماندار شهرستان ارومیه ،مسئولین منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ارومیه ،بخشدار صومای برادوست ،دهیاران و شورای بخش در سالن اجتماعات بخشداری صومای برادوست برگزار گردید

پیرو بازدید اخیر معتمدیان استاندار آذربایجان غربی منطقه صومای برادوست وحضور در بین اهالی و مطرح کردن مشکلات از سوی اهالی،شوراها و دهیاران ، امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ عماری فرماندار ارومیه به همراه مسئولین منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ،بخشدار صومای برادوست ،اعضای شورای بخش و نمایندگان دهیاران صومای برادوست وروحانی ،شورای شهر و اهالی شهر سرو جهت رسیدگی به مشکلات اهالی بخش در سالن اجتماعات بخشداری صومای برادوست حضور یافتند .

عماری در ادامه جلسه با تاکید بر مطرح نمودن نیازهاو مشکلات اهالی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی به راهکار های اصلی جهت رفع نیازها و مشکلات اهالی اشاره و گفت دستگاه های متولی برابر موازین قانونی و مقررات موظف به پاسخگویی به اهالی هستند .

در این جلسه دهیاران و شوراهای بخش اهم مشکلات منطقه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی را مطرح کرده و مطالبات اهالی را از مسئولان حاظر پیگیری کردند .

ابراهیمی معاونت منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی در پاسخ به سوالات نمایندگان دهیاران و شوراها در خصوص وضعیت اسناد مشاع در دست اهالی گفت:پیرو قانون مصوب ۱۳۴۱ اراضی ملی، کلیه مستثنیات و درخواست ها از سوی اهالی و کشاورزان براساس قانون واحد صادره در سال ۱۳۴۱ مورد بررسی و اراضی ملی و کشاورزی از هم تفکیک می شوند .
ابراهیمی ادامه داد:تمام کسانی که دارای اسناد اراضی مشاع هستند می توانند با مطرح کردن موضوع بررسی وضعیت پرونده های ارجاعی از سوی منابع طبیعی به مراجع قضایی ،وضعیت پرونده های خود را به مراجع ذیصلاح جهت بررسی در کمیسیون تداخلات ارجاع و موارد اعتراضات خود را حل و به نتیجه برسند .

امیرسعید مسئول منابع طبیعی شهرستان درجواب درخواست های دهیاران و شوراها در مورد پرونده های تشکیل شده از سوی کارشناسان منابع طبیعی ادانه داد :اهالی می توانند با مطرح کردن درخواست های خود و مراجعه به کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه صومای برادوست مراتب را جهت بررسی و دریافت پاسخ ارجاع دهند .

عبدالهی رئیس شورای بخش گفت :وضعیت کشاورزی منطقه به نسبت دهه ۸۰ تنزل بافته و دلیل اصلی را عدم حمایت سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان و کمبود در توزیع نهاده های کشاورزی عنوان کرد .

شامی مسئول حوزه ۲۷ بسیج سرو :سوالاتی پیرو نگرانی های و مراجعات اهالی به منابع طبیعی و کمبود نیروی پاسخگو در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرو مطرح و اظهار داشت ماموران حاضر اداره سرو آنگونه که باید پاسخگویی ارباب رجوع نیستند

بهنام روحانی محله سرو و بکری رئیس شورای شهر سرو نیز هر کدام مشکلات اهالی شهر سرو را مطرح نموده و خواستار رسیدگی جدی منابع طبیعی و آبخیزداری به وضعیت پرونده های ارجاعی کشاورزان محله سرو به مراجع قضایی شدند .