به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرو نیوز: دو ماه ترکیه از گردشگری برابر با کل بودجه نفتی ایران!!!!
متن بالا دارای پیام‌های زیادی است که هم اکنون زنگ خطر اقتصادی را در کشورمان به صدا درآورده است
مسئولین کشورمان در حالی مشغول افزایش کمر شکن قیمت ها و برنامه ریزی برای افزایش ۴۰ هزار تومانی یارانه هستند که آن سوی مرز یعنی ترکیه توانسته به خوبی از آب گل آلود ماهی بگیرد.

ترکیه هر ساله در سایه خلع مسیولین کارآمد میلیارد ها دلار ارز توسط گردشگران کشورمان درآمد زایی داشته است.
قوانین دست و پا گیر و ناکارآمد که در نتیجه ضعف مدیریتی می باشد باعث گردیده تا کشورمان با وجود اماکن تاریخی و گردشگری سهمی از صنعت گردشگری ندارد .

شهر مرزی سرو یکی از صدها مکان دارای پتانسیل های بالقوه گردشگری است که متاسفانه نتوانسته به اندازه همسایه خود یعنی وان‌ به موفقیت دست یابد.

وان و سرو به عنوان دو شهر مرزی همجوار با یکدیگر هستند و هر امکاناتی که در وان ترکیه می باشد در شهر مرزی سرو هم وجود دارد فقط تنها چیزی که وان ترکیه نسبت به شهر مرزی سرو برتری دارد مسئولین کارآمد و کاربلد می باشد و همین امر باعث پیشرفت چشم گیری وان ترکیه شده است.

قوانین فلج کننده‌ ، برخورد های سلیقه ای، وجود مسئولین ناکارآمد و بی سواد در رأس مدیریت کلان، عدم حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و عدم آگاهی از صنعت گردشگری مهمترین عوامل عقب ماندگی شهر مرزی سرو بوده است.
درآمد های نفتی که شاید دلیل اصلی عدم توجه به صنعت گردشگری شده است بی شک به پایان خواهد رسید و آن زمان مسئولین کت و شلوار پوش و دلواپس تازه متوجه عمق فاجعه خواهند شد.

به نظر می‌رسد که عدم استفاده مناسب کشورمان از پتانسیل‌های بالای گردشگری، عرصه را برای سایر کشورهای منطقه خالی کرده و کشورهایی نظیر امارات، ترکیه و گرجستان به‌خوبی از فرصت استفاده کرده و ضمن در دست گرفتن بازار منطقه و دنیا گردشگران ایرانی را نیز به خود جذب می‌کنند.
کشورهای همسایه همچون ترکیه، آذربایجان، گرجستان، امارات در طول چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در صنعت گردشگری داشته و سالانه میزبان هزاران گردشگر خارجی بوده است جذب این تعداد گردشگر بی شک باعث رونق اقتصادی خواهد شد.
تا زمانی که مسئولین کنونی که هیچ گونه استعداد و توانایی در امور اقتصادی و گردشگری ندارند در رأس کار باشند نه تنها موفقعیتی نخواهد داشت بلکه اوضاع بدتر از این نیز خواهد شد.
تنها راه بهره‌مندی از مزایای گردشگری و خارج شدن از درآمد های نفتی استفاده از مسئولین جوان و کارآمد می باشد که اگر مسئولین ناکارآمد فعلی جای خود را به مدیران جوان و خوش عاطیه بدهند بی شک رونق و شکوفایی اقتصادی در پی خواهد داشت