به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرو نیوز: ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی بیمه‌های حذف و اصلاح نقاط پرحادثه به عنوان سرمایه گذاری در طرح‌ها با شرکت نمایندگان بیمه مرکزی و کارگروه ساماندهی بیمه گفت: از سال ۹۵ تاکنون مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی در اختیار گمرک بود و به سبب تعدد فرآیندها، قوانین و دستگاه‌های مرتبط و همچنین توسعه سخت افزاری مرزها، کمتر شاهد تحرک پذیری و توسعه نرم افزاری بودیم، همچنین هر دستگاه رویه و فرآیند قانونی خاص خود را داشت و بعضاً وجود موازی کاری بین دستگاهی منجر به کاهش چابکی پایانه‌های مرزی شده بود.

او ادامه داد: بر این اساس دولت تصمیم گرفت بار دیگر مدیریت هماهنگ و یکپارچه پایانه‌های مرزی با هدف ایجاد امکانات بیشتر و توسعه صادرات به وزارت راه و شهرسازی واگذار که در این راستا و برای بهبود شرایط و رفع مشکلات مرز‌ها باید به مدیران کل اختیارات داده شود.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین قوانین و دستورالعمل‌هایی جهت استقرار و نحوه مدیریت مرز‌ها گفت: ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرز‌ها تایید و کارگروه ویژه مرزی تشکیل شده است.

او  در خصوص تقسیم بندی فیزیکی پایانه‌های مرزیگفت: پایانه‌های مرزی به دو بخش ایست اجباری و اختیاری و پس کرانه‌های موجود تقسیم شده است بطوریکه مکان فیزیکی ادارات و ارگان‌ها برحسب نیاز و اولویت مشخص شده همچنین در بحث طرح‌های توسعه‌ای و فیزیکی با حضور تمام نمایندگان ایست اجباری ادارات تصویب و به زودی جهت اجرا و پیمان سپاری انجام می‌شود.